Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Lista publikacji

  • 2011 – I. Zając, B. F. Zerek, „PODSTAWOWE ZASADY KONSERWACJI FOTOGRAFII” – ZAKOŃCZENIE TRZYLETNIEGO KURSU KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE SPECJALISTÓW W TEJ DZIEDZINIE, „Notes Konserwatorski”, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2011, s.205-219.
  • 2011 – I. Zając, W. Sobucki, use of WEICON “Sealant & Adhesive remover” in the Conservation Process of “Lindley’s Plans”[w:] New Approaches to Book and Paper Conservation – Restoration, Verlag Berger Horn, Wien 2011, s.651 – 665.
  • 2012 – I. Zając, Leather book bindings – traps and surprises [w:] “Parchment and leather heritage Conservation-Restoration”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012, s.265-275.
  • 2012 – I. Zając , New Approaches to Book and Paper Conservation – konferencja w Horn, 9-11-maja 2011, „Notes Konserwatorski” nr 15, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2012, s.171 – 173.
  • 2012 – I. Zając, Profilaktyka Konserwatorska i metody konserwacji archiwaliów [w:] Ochrona zasobu archiwów kościelnych (pod red. A. Laszuk), Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, Warszawa 2012, pp. 110 – 122.
  • 2012 – I. Zając, Oprawy skórzane- pułapki i niespodzianki, „Notes Konserwatorski” nr 15, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2012, s.156-163.
  • 2012 – I. Zając, W. Sobucki, Zastosowania środka firmy Weicon Sealant & Adhesive Remover podczas konserwacji i restauracji Planów Lindleya; „Notes Konserwatorski” nr 15, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2012, s.65 – 74.
  • 2012 – I. Zając, Papiery Wzorzyste – Recenzja: Teresa Windyka, „Papiery Wzorzyste. Katalog zbiorów Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, Muzeum papiernictwa w Dusznikach Zdroju, 2012, [w:] Muzealnictwo 2013 (54), Warszawa 2013, s.254-257.
  • 2014 – I. Zając, Od albumu fotograficznego do wydawniczego – pochodzenie i systematyka, „Notes Konserwatorski”, nr 16, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2014, s. 31-57
  • 2014 – I. Zając, Ilustracje fotomechaniczne vs albumy fotograficzne oraz z pocztówkami. Identyfikacja, konserwacja, terminologia [w:] Metodologia, metodyka i terminologia grafiki i rysunku. Teoria i praktyka, J. Talbierska [red.], Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Warszawa 2014, s. 253-261.
  • 2015 – I. Zając, Klasyczne i nietypowe albumy familijne, „Notes Konserwatorski”, nr 17, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2015, s. 111-136.
  • 2016 – S. Popławska, I. Zając, Nietypowe wykorzystanie technologii XIX-wiecznego albumu na przykładzie artystycznego Zielnika Elizy Orzeszkowej, [w:] E. Jabłońska, J. Czuczko (ed.), Sztuka, rzemiosło przemysł XIX-XX wiek. Zagadnienia Konserwatorskie. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, s. 257-265
  • 2016 – S. Popławska, W. Sobucki, I. Zając, The Conservation Problems in Eliza Orzeszkowa’s Artistic Herbarium as a New Research Direction, [w:] Historical Bookbinding Techniques in Conservation, (ed.) G. Boudalis, 2016, s. 305-324.
  •  2016 – I. Zając, A New Typology of nineteenth century photograph albums [w:] „Between Art and Science” red. M. Ciechańska, Warszawa 2016.
  •  2017 – S. Popławska, I. Zając, Przykłady wybranych zabiegów konserwatorskich wykonywanych przed digitalizacją zabytkowych albumów do fotografii, odbitek fotograficznych i negatywów, „Notes Konserwatorski” nr 19, 2017, s.105-123.
  • 2017 – S. Popławska, W. Sobucki, I. Zając, Zastosowania Aquazolu 500 i środka Bookkeeper podczas konserwacji Artystycznego Zielnika Elizy Orzeszkowej ze zbiorów Muzeum narodowego w Warszawie, „Notes Konserwatorski”, nr 19, 2017, s. 61-84.
  •  2017 – I. Zając, Współczesna czy dawna, Fałszerstwo, Reprint czy Vintage Print? Zagadnienia związane z identyfikacją fotografii. Studium przypadku, „Sztuka i Dokumentacja” Nr 17 (jesień-zima 2017), s.125-137.
  • 2017 – I. Zając, Historia zabytkowych albumów do przechowywania fotografii, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszaw 2017.
  •  2018 – S. Popławska, I. Zając, Artystyczne i naukowe zielniki z zasuszonymi roślinami. Problematyka konserwacji zielników w formie kodeksu, “Toruńskie Studia Bibliologiczne (TSB)”, 2018, nr 1 (20), UMK w Toruniu, s. 67-88.
  •  2018 – S. Popławska; I. Zając, Konserwacja żelatynowo-srebrowych negatywów na szkle, autorstwa Narcyza Witczak – Witaczyńskiego, przechowywanych w zbiorach Narodowego Archiwum Cyfrowego/ Conservation of silver-gelatin glass plate negatives made by Narcyz Witczak – Witaczyński, stored in the National Digital Archives in Poland, [w:] Czarno-biały obraz świata. Problemy ochrony i konserwacji dawnych fotografii. Black and white image of the world. Issues in the conservation of photographs; [red. E. Jabłońska, T. Kozielec], Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2018, s. 261-278.
  • 2018 – I. Zając, Dziewiętnastowieczne albumy fotograficzne z polskich kolekcji: klasyfikacja, identyfikacja i typowe zniszczenia – wyniki wstępne/ Nineteenth century photograph albums from Polish collections: classification, identification and typical deterioration – preliminary research [w:] Czarno-biały obraz świata. Problemy ochrony i konserwacji dawnych fotografii. Black and white image of the world. Issues in the conservation of photographs ; [red. E. Jabłońska, T. Kozielec], Wydawnictwo naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2018, s.329-350.
  •  2019 – I. Zając, „Diagnostyka zabytkowych albumów do przechowywania fotografii. Identyfikacja i prekursorskie badania fotografii pochodzących z XIX i początków XX wieku. Ocena możliwości przeprowadzenia zabiegów dezynfekcji i odkwaszania”, 2019, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.