Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
seminarium i pierwsza publiczna prezentacja obrazu

Projekt konserwatorski, realizowany przez prof. Annę Dorotę Potocką, dotyczący nieznanego szerzej obrazu „Pożar Krakowa” nieustalonego autorstwa z 1850 roku, znajdującego się w zbiorach Domowego Muzeum Wolnomularstwa im. Adama W. Wysockiego w Warszawie, stał się impulsem do pogłębionych badań historycznych i technologicznych tego obiektu. Podczas seminarium, które odbyło się w SHOWROOM ASP w Warszawie 23 stycznia 2025 r., przedstawiono wyniki kwerendy opracowane przez dr Bożenę Dołęgowską – Wysocką, dr Pawła Fijałkowskiego, dr Annę Straszewską i zespół kierowany przez autorkę prac konserwatorskich. W seminarium uczestniczyli , także przedstawiciele środowiska krakowskiego, którzy specjalnie przybyli na odsłonięcie obrazu, upublicznionego w 175 rocznicę tego tragicznego wydarzenia. Obraz można obecnie podziwiać w muzeum a jego prezentacja planowana jest w najbliższym czasie w Krakowie. W projekcie uczestniczyli badacze z WKiRDS ASP w Warszawie (prof. nadzw. dr hab. Anna Dorota Potocka, dr K. Królikowska -Pataraja, Łucja Nowak-Wróblewska, Aleksandra Wesołowska i Roman Stasiuk), IS PAN, Żydowskiego Instytutu Królewskiego oraz Instytutu Sztuka Królewska w Polsce. Seminarium spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem publiczności, która żywo uczestniczyła w dyskusji kończącej prezentacje. Mamy nadzieję, że zainagurowany w ten sposób cykl spotkań dotyczący „Historii jednego obrazu” będzie miał swoją kontynuację.

plakat seminarium, na białym tle, czarne i czerwone napisy, w tle z białego tła wyłania się obraz przedstawiający postacie na tle kościoła