- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Harry Pieris (1904-1988) był jednym z najwybitniejszych lankijskich malarzy. Urodził się 10 sierpnia 1904 roku w wielodzietnej rodzinie, miał dziesięcioro rodzeństwa. Początkowe lekcje malarstwa pobierał u Mudaliyara A.C.G.S. Amarasekery w Sri Lance. Następnie w wieku 19 lat udał się na studia artystyczne do Anglii. W wieku 19 lat Pieris rozpoczął naukę w Królewskiej Szkole Sztuki w South Kensington, gdzie Sir William Rothenstein pierwszy zauważył talent malarza do portretowania. Po krótkim pobycie na Sri Lance po ukończeniu studiów, Pieris mieszkał w Paryżu przez sześć lat, gdzie od 1929 roku, przez sześć lat studiował pod kierunkiem Roberta Falka. Rozwinął bliską przyjaźń z Henrim Matisse’em i pracował w Akademii Grande Chaumière. Po powrocie na Cejlon w 1935 przejął zarządzanie rodowymi posiadłościami oraz pracował jako portrecista. Pieris był inicjatorem grupy artystycznej Colombo 43 Group, gdzie pełnił funkcję sekretarza. Założył Fundację Sapumal, której zapisał swój dom i wspaniałą kolekcję sztuki Sri Lanki.
Projekt konserwatorski dotyczący „portretu Amili de Saram” autorstwa Harry’ego Pierisa z 1982 roku, polegał na wykonaniu pełnej konserwacji-restauracji obrazu oraz opracowaniu dokumentacji konserwatorskiej. Prace konserwatorskie objęły niezbędne zabiegi techniczne wzmacniające lniane podobrazie a także oczyszczenie zanieczyszczeń oraz uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej. Przeprowadzono także drobne prace stolarskie i naprawy krosien.
Obraz należy do zbiorów prywatnych.