Konserwator-restaurator dzieł sztuki, absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2004). W latach 2005-2007 konserwator w Bibliotece Narodowej w Warszawie. W latach 2007-2020 konserwator w Muzeum Narodowym w Warszawie (Pracownia Konserwacji Obiektów na Papierze). Od 2011 roku zatrudniona w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki, od 2019 roku na stanowisku adiunkta prowadzi Pracownię Technik i Technologii Opraw.
Specjalizacja: Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki
Magister Sztuki w zakresie Konserwacji i Restauracji Książki, Grafiki i Skóry Zabytkowej. Tytuł uzyskany z wynikiem bardzo dobrym z wyróżnieniem. Nr dyplomu 7319.
Praca dyplomowa pod kierunkiem dr Weroniki Liszewskiej – Konserwacja siedmiu drzeworytów japońskich ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie.
Praca teoretyczna pod kierunkiem prof. dr hab. Anny Lewickiej-Morawskiej – Recepcja sztuki japońskiej w prasie Warszawskiej w latach 1901-1913.
Aneks malarski u prof. Piotra Bogusławskiego z oceną bardzo dobrą.
Doktor sztuki w dziedzinie Sztuk Plastycznych w dyscyplinie Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki. Praca doktorska WARSTWY CZASU, WARSTWY MATERII, WARSTWY ZNACZEŃ. Analiza funkcji, technik i treści. Konserwacja chińskiego przedstawienia Kobiety z dwójką dzieci z Pałacu w Wilanowie. Promotor Prof. ASP dr hab. Marzenna Ciechańska. Recenzenci: Prof. Elżbieta Jabłońska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), dr hab. Leonard Ogierman (Uniwersytet Śląski). Obroniona 29 listopada 2018 roku z oceną celującą.
-
Zrealizowane dzieła konserwatorsko-restauratorskie i artystyczne
Prace konserwatorskie w zespole konserwatorskim MNW, związane z przygotowaniem następujących wystaw w Muzeum Narodowym w Warszawie oraz poza:
Złoty Dom Nerona, od 6 maja do 13 lipca 2008, MNW; Pro Fide et Patria. Kolekcja z Suchej, 19 czerwca – 6 września 2009, Muzeum Miejskie Suchej Beskidzkiej; Światłoczułe. Kolekcje fotografii w Muzeum Narodowym w Warszawie, 10 września – 15 listopada 2009, MNW; Moje życie, Dzieła Jacka Malczewskiego, 4 grudnia 2009 – 21 lutego 2010, MNW; Ars Homo Erotica, 11 czerwca – 5 września 2010, MNW; Chopin – ikonosfera romantyzmu, od 24 września do 14 listopada 2010, MNW; Gwiazdy na gwiazdkę, od 17 grudnia 2010 do 13 lutego 2011, MNW; Chcemy być nowocześni, 4 lutego – 17 kwietnia 2011, MNW; Erna Rosenstein. Mogę powtarzać tylko nieświadomie, 13 maja – 2 lipca 2011 , Fundacja Galerii Foksal; Sztuka Dalekiego Wschodu (pokaz), 25 maja – 15 lipca 2011, MNW; Damy z pieskiem i małpką, 17 lipca – 15 października 2011, MNW; Kolekcja w Królikarni, 22 października 2011 – 3 czerwca 2012, MNW; Wywyższeni. Od Faraona do Lady Gagi, 17 maja – 23 września 2012, MNW; Europa Jagiellonica 1386 – 1572. Kultura i sztuka Europy Środkowej za czasów panowania dynastii Jagiellonów, 26 października – 27 stycznia 2013, MNW; Guercino. Triumf baroku. Arcydzieła z Cento, Rzymu i kolekcji polskich, 20 września 2013 – 2 lutego 2014, MNW; Za Wielkim Murem. Sztuka chińska ze zbiorów MNW, 9 marca – 12 maja 2013, MNW; Aleksander Gierymski 1850–1901, 20 marca – 10 sierpnia 2014, MNW; Masoneria. Pro publico bono, 11 września 2014 – 11 stycznia 2015, MNW; Treasures from Chopin’s Country/Skarby z kraju Chopina. Sztuka polska XV–XX wieku, 6 lutego 2015 – 10 maja 2015, Chińskie Muzeum Narodowe w Pekinie; Olga Boznańska (1865–1940), 26 lutego 2015 – 2 maja 2015, MNW; Mistrzowie pastelu. Od Marteau do Witkacego. Kolekcja Muzeum Narodowego w Warszawie, 29 października 2015 – 31 stycznia 2016, MNW.
Inne wybrane realizacje:
- Konserwacja wraz dokumentacją miedziorytu na jedwabiu Bogurodzica Poczajowska, XVII w., Muzeum Zamek w Łańcucie
- Konserwacja wraz dokumentacją zwoju Chryzantemy, malarstwo na jedwabiu, XIX/XX w., Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie
- Konserwacja wraz dokumentacją Dyplomu czeladniczego Władysława Czuchry z 1924 roku, Muzeum Rzemiosła w Krośnie
- Konserwacja wraz dokumentacją zespołu dokumentów AK Tomaszów wykopanych z ziemi (1944-45), Muzeum Regionalne w Tomaszowie Lubelskim
- Konserwacja wraz dokumentacją akwareli Ułan na koniu , Wojciech Kossak, 1917 rok, własność prywatna
- Zabiegi konserwatorskie i oprawa do wystaw prac Alicji Bielawskiej, własność prywatna artystki
- Konserwacja wraz dokumentacją dziesięciu pasteli Stanisława Ignacego Witkiewicza z Kolekcji grafiki i rysunku po 1914 r., Muzeum Narodowe w Warszawie (obecnie)
-
Lista ważniejszych publikacji
- Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Magdalena Herman (2018): A Collection of 18th Century Chinese Wall Coverings at the Wilanów Palace, Poland. A Historical, Technological and Conservation Research Project [w:] Investigation and Conservation of East Asian Cabinets in Imperial Residences (1700-1900)/ edited by Kirst G., Iby E., Böhlau Verlag Wien Köln Weimar 2018, str. 47-59, ISBN 978-3-205-20501-2
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2017): 多洛塔.兹克.克鲁斯泽尔尼卡:《波兰维拉诺夫宫中国壁纸保护研究项目》,《原生态.新生代-传统木版年画的当代传承国际研讨会论文集,北京:文化艺术出版社,2017年,第80-85页
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2016): Discovering the Layers of Time, Meaning and Material. Conservation-Restoration of a Wall Hanging from the Wilanów Collection, [w:] ERC Newsletter 1/2016, str. 13-24, ISSN 2225‐7853 [double blind peer reviewed] [Online version: www.donau-uni.ac.at/imperia/md/content/department/kunst-kulturwissenschaften/book_paper_conservation/erc_newsletter_1_2016_april2016.pdf, accessed 10 June 2016]
- Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss (2015): W poszukiwaniu idealnego montażu: próba oceny przydatności różnych sposobów montowania obiektów wielkoformatowych na podłożu papierowym [w:] Notes Konserwatorski nr 17, Warszawa 2015, s. 229-245, ISBN 978-83-7009-629-8
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2015): 多洛塔.德兹克.克鲁斯泽尔尼卡 2015:德兹克.克鲁斯泽尔尼,D.2015.波兰)保护者的视角:中国版画技术分析案例.年画研究2015,北京:文化艺术出版社,第129–132页, ISBN: 9787-5039-6026-0
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, Magdalena Borkowska (2015): Pastel okiem konserwatora [w:] Mistrzowie pastelu. Od Marteau do Witkacego, kat. wyst., red. nauk. Anna Grochala, MNW 2015, str. 81-94. ISBN: 978-83-7100-917-4
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, Monika Supruniuk (2014): Ze śkłem trza obycajnie… Konserwacja i restauracja szklanych negatywów ze zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie [w:] Notes Konserwatorski nr 16, Warszawa 2014, str. 67-76. ISSN 1509-5681
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss et al (2014): Przedmowa oraz „Oprawa mnisza„, „Oprawa sakwowa„, „Oprawa kopertowa„, „Oprawa z grzbietówką” [w:] Inspiracje. Oprawa historyzująca i artystyczna, Toruń 2014
- Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Elżbieta Jeżewska, Joanna Kurkowska (2013): Conservator’s investigation of the chinoiserie in the Wilanów Palace [w:] Paper Conservation: Decisions and Compromises. ICOM-CC Graphic Document Working Group Interim Meeting/ edited by Lieve Watteeuw and Christa Hofmann, str. 117-121 [Online version: http://www.icom-cc.org/54/document/paper-conservation-decisions–compromises–extended-abstracts–interim-meeting-graphic-document-working-group–vienna-april-2013/?id=1185#.VqOWgRjhDZs]
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2013):多洛塔.德兹克.克鲁斯泽尔尼卡 2013: 德兹克.克鲁斯泽尔尼卡,D.2013.波兰)维拉诺夫宫“中国风”壁纸艺术试析.年画研究2013,北京:中国戏剧出版社,第123-132页. ISBN: 978-7-104-04090-3
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2008): Wpływ tradycyjnych metod czyszczenia na podłoża papierowe, pergaminowe i skórzane [w:] Notes Konserwatorski nr 12, Warszawa 2008
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2007): Siedem drzeworytów japońskich z Muzeum Narodowego w Warszawie [w:] Studenci o konserwacji t.7, Toruń 2007
- Dorota Dzik-Kruszelnicka (2007): Photograph Preservation Workshop (Part II), Notes Konserwatorski nr 11, Warszawa 2007
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, Maria Woźniak (2008): XI Kongres IADA (Wiedeń, 17-21 września 2007r.), Notes Konserwatorski nr 11, Warszawa 2008
Publikacje elektroniczne i multimedialne (internetowe, multimedialne na nośnikach; m.in. blogi):
- wpisy na blogu konserwatorów Muzeum Narodowego w Warszawie
- MUZEUM W BIAŁYCH RĘKAWICZKACH http://blog-konserwacja.mnw.art.pl/
Publikacje w procesie wydawniczym:
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, 中国墨的选定问题研究 (On a Particular Aspect of Chinese Ink), publikacja podsumowująca międzynarodowe forum “2019年画世界的学术构建, 第三届中国木版年画国际会议/ 2019 Academic Construction of the New Year Picture Theory, the Third International Forum on Chinese Wood-Block New Year Picture“ (Feng Jicai Institute of Literature and Art, Tianjin, Chiny)
- Dorota Dzik-Kruszelnicka, Hrabia smolnych szczap, herold jodły, smocza maść… Wybrane zagadnienie związane z chińskim tuszem publikacja poświęcona dorobkowi naukowemu wykładowców Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
-
Projekty naukowe
- GRUDZIEŃ 2005 – GRUDZIEN 2007: Konserwacja tapet z pokojów chińskich Pałacu w Wilanowie. Praca w zespole konserwatorskim pod kierunkiem dr hab. Marzenny Ciechańskiej przy konserwacji dwóch rodzajów europejskich obić ściennych w stylu chinoiserie.
- 11-15 WRZEŚNIA 2006: Udział w międzynarodowych warsztatach PHOTOGRAPH PRESERVATION WORKSHOP (PART II), zorganizowanych w Bratysławie przez AFAD oraz Northeast Document Conservation Center (NEDCC) in Andover, MA, USA and the Getty Conservation Institute in Los Angeles, CA, USA.
- GRUDZIEŃ 2005 – 2007: Udział w Międzynarodowym Projekcie Inicjatywy EUREKA E!3483 „Advanced laser renovation of old paintings, paper, parchment and metal objects” EULASNET LASCAN, Międzyuczelniany Instytut Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, ASP w Warszawie, nr 125/E-323/SPB/EUREKA/KG/DWM 98/2005-2007 (badania wytrzymałościowe).
- 10-14 WRZEŚNIA 2007: Udział w międzynarodowych warsztatach PHOTOGRAPH PRESERVATION WORKSHOP (PART III), Bratysława.
- 10-30 PAŹDZIERNIKA 2007: Udział w międzynarodowym kursie Course of training in Photograph Conservation, Northeast Document Conservation Center (Andover, Massachusetts USA).
- STYCZEŃ 2011 – STYCZEŃ 2015: Udział w grancie (nr projektu N N105 359740) pod kier. dr hab. Marzenny Ciechańskiej, finansowanym przez MNiSW Zespół chińskich papierowych obić ściennych z XVIII wieku z pałacu w Wilanowie. Badania technologiczne i konserwatorskie. M.in.:
– przeprowadzenie badań oraz prac konserwatorskich i restauratorskich chińskiego papierowego obicia ściennego „Kobieta z dwojgiem dzieci” Wil.1868 (na mocy umowy 570/CK/EM/2012 pomiędzy ASP a Muzeum Pałacem w Wilanowie oraz kolejnych umów pomiędzy ASP a Dorotą Dzik-Kruszelnicką: 789/2014, 1175/2013, 853/2013),
– opracowanie optymalnej metody montażu wielkoformatowych obiektów na podłożu papierowym poprzedzone analizą wyników badań odkształceń wybranych montaży konserwatorskich (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss); realizacja – wykonanie montażu konserwatorskiego (umowa pomiędzy ASP a Dorotą Dzik-Kruszelnicką nr 442/2013). - 2013: „Ekspertyza konserwatorska stanu zachowania z rozpoznaniem budowy technologicznej oraz wykonanie nieniszczących badań Pokoju Chińskiego [w Łazienkach Królewskich w Warszawie]” (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Roman Stasiuk), nr umowy UM/2/2013.
- GRUDZIEŃ 2013: Udział w warsztatach CULTURE AND TRADE THROUGH THE PRISM OF PRISM OF TECHNICAL ART HISTORY – A STUDY OF CHINESE EXPORT PAINTINGS, Victoria & Albert Museum London.
- STYCZEŃ/LUTY 2015: National Museum of China, Beijing (Chińskie Muzeum Narodowe w Pekinie) praca przy wystawie Treasures from Chopin’s Country/Skarby z kraju Chopina. Sztuka polska XV–XX wieku (6 lutego 2015 – 10 maja 2015).
- 2015: Konserwacja-restauracja chińskich papierowych obić ściennych (WIL.1866, WIL.1867, WIL.1869, WIL.1870, WIL.1876, WIL.1878) z Muzeum Króla Jana III w Wilanowie poprzedzona badaniami + opracowanie dokumentacji konserwatorskiej (na mocy umowy pomiędzy ASP/Dorotą Dzik-Kruszelnicką a Muzeum Króla Jana III w Wilanowie). Prace konserwatorskie prowadzone w zespole: Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Ewa Urzykowska, Tymon Rizov-Ciechański, Igor Nowak, Anna Pomorska, Paula Pańczyk.
- 2019: członkostwo w komitecie technicznym międzynarodowej konferencji IADA (XIVth IADA Congress Warsaw) 23-27 September 2019.
- 2019-2020 (obecnie): Udział w badaniach w ramach programu CHANGE. CULTURAL HERITAGE ANALYSIS FOR NEW GENERATIONS. 3D digital image correlation system for monitoring of cultural heritage objects changes induced by humidity on parchment. Projekt zespołowy pod kierunkiem prof. Małgorzaty Kujawińskiej w trakcie realizacji.
- 2019/20: Zadanie badawcze ze środków na szkolnictwo wyższe i naukę w roku 2019 Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, „Problematyka ekspozycji obiektów”, 2019-2020, kierownik Dorota Dzik-Kruszelnicka
- 2020/21: Udział w projekcie EU-Funded Marie Sklodowska-Curie Initial Training Network (ITN): project entitled Cultural Heritage Analysis for New Generations (CHANGE) (www.change-itn.eu ), “Portable multi modal device(s) for Cultural Heritage objects measurement/monitoring (Athanasia Papanikolau)”, kierownik prof. Małgorzata Kujawińska/ w trakcie realizacji.
- 2020/21: Udział w projekcie finansowanym przez Radę Naukową Dyscypliny Automatyka, Elektronika, Elektrotechnika PW – projekt wewnętrzny Politechniki Warszawskiej na okres 1.07.2020-30.06.2021, kierownik prof. Małgorzata Kujawińska/ w trakcie realizacji.
-
Referaty wygłoszone na międzynarodowych i krajowych konferencjach tematycznych
- PAŹDZIERNIK 2005: Wystąpienie na VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej Studentów i Absolwentów Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki w Toruniu.
- PAŹDZIERNIK 2006: Wystąpienie zatytułowane Siedem drzeworytów japońskich z Muzeum Narodowego w Warszawie w ramach Dni Nauki.
- WRZESIEŃ 2007: Udział w XI Kongresie IADA w Wiedniu, prezentacja posterowa Removing Varnish Layer from a Wallpaper /The Use of Bresciani Politore der Oro PH 065 as a Clearing Agent on Paper Object (M. Ciechańska, I. Zając, D.Dzik-Kruszelnicka).
- 17-19 KWIETNIA 2013: Wystąpienie posterowe zatytułowane Conservator’s investigation of the Chinoiserie in the Wilanów Palace (Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Joanna Kurkowska, Elżbieta Jeżewska), ICOM-CC Graphic Document Working Group, Interim Meeting, Austrian National Library, Vienna.
- 28 KWIETNIA – 1 MAJA 2014: Wystąpienie posterowe zatytułowane Discovering the Layers of Time, Meaning and Material. Conservation-Restoration of a Wall Hanging from the Wilanów Collection na konferencji Men and Books: From Microorganisms to Megaorganisms, St. Pölten (AT).
- 23-24 PAŹDZIERNIKA 2014 Udział w IV Naukowej Konferencji Konserwatorów Papieru i Skóry Wczoraj i dziś konserwacji-restauracji zabytkowych kodeksów. Współautorstwo (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Monika Dzik, Anna Nicewicz, Piotr Popławski, Julia Kłosińska) czterech posterów „Oprawa mnisza”, „Oprawa sakwowa”, „Oprawa kopertowa”, „Oprawa z grzbietówką” towarzyszących wystawie „Inspiracje. Oprawa historyzująca i artystyczna” zorganizowanej przez Pracownię Introligatorstwa Artystycznego ZKPiS UMK w Toruniu we współpracy z Pracownią Technik i Technologii Opraw ASP w Warszawie.
- 15-16 PAŹDZIERNIKA 2015: Poster zatytułowany Layers of Time, Layers of Meaning and Layers of Material. Analysis of Functions, Content and Techniques. Conservation – Restoration of a Chinese Object from the Wilanów Palace Collection prezentowany podczas IIC 2015 Student & Emerging Conservator Conference – Making the transition.
- 4-5 GRUDNIA 2015: Wystąpienie zatytułowane A Collection of 18th – century Chinese Wall Coverings at the Wilanów Palace, Poland. An Historical, Technological and Conservation Research Project (Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Magdalena Herman) na konferencji The Conservation of East Asian Cabinets in Imperial Residences (1700-1900), Wiedeń Schonbrunn.
- 7-8 KWIETNIA 2016: Udział w konferencji CHINESE WALLPAPER: TRADE, TECHNOQUE AND TASTE – INTERNATIONAL CONFERENCE, London.
- 23-24 CZERWCA 2016: Wystąpienie zatytułowane Meiren hua w Muzeum Króla Jana III w Wilanowie. Konserwacja restauracja chińskich papierowych obić ściennych na konferencji: IX Ogólnopolskie Spotkanie Historyków Sztuki i Konserwatorów Dzieł Sztuki Orientu, Toruń.
- 12 GRUDNIA 2016: Wystąpienie zatytułowane Chinese Wall Coverings at the Wilanów Palace, Poland. Conservation Research Project na konferencji Original Ecology· Neogeneration: Contemporary Inheritance of Traditional Woodblock New Year Picture, Tianjin University (Chiny).
- 11-12 MAJA 2017: Poster „Przywrócone piękno chińskich dam: Konserwacja – restauracja wielkoformatowych malowideł na papierze z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie / Chinese Ladies’ Beauty Restored : Conservation-restoration of large-format paintings on paper from the Museum of King Jan III’s Palace at Wilanów” (Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss) w sesji posterowej międzynarodowej konferencji CaRE! Conservation and REstoration Conference 2017, Warszawa, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie.
- 11-12 MAJA 2017: Poster „Ukryte i odkryte: Nieniszczące badania dekoracji ściennych Pokoju Bawialnego w Białym Domku (Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie) / Hidden & Revealed: Non-destructive analysis of the wall decorations in the Drawing Room at the White Pavilion (The Royal Łazienki Museum in Warsaw)” (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Roman Stasiuk) w sesji posterowej międzynarodowej konferencji CaRE! Conservation and REstoration Conference 2017, Warszawa, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie.
- 30 WRZEŚNIA – 1 PAŹDZIERNIKA 2017: Poster „Przywrócone piękno chińskich dam: Konserwacja – restauracja wielkoformatowych malowideł na papierze z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie / Chinese Ladies’ Beauty Restored : Conservation-restoration of large-format paintings on paper from the Museum of King Jan III’s Palace at Wilanów” (Marzenna Ciechańska, Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss) w ramach Festiwalu Nauki 2017 r., Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie.
- 30 WRZEŚNIA – 1 PAŹDZIERNIKA 2017: poster „Ukryte i odkryte: Nieniszczące badania dekoracji ściennych Pokoju Bawialnego w Białym Domku (Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie) / Hidden & Revealed: Non-destructive analysis of the wall decorations in the Drawing Room at the White Pavilion (The Royal Łazienki Museum in Warsaw)” (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Roman Stasiuk) w ramach Festiwalu Nauki, 30. Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie
- 23-27 WRZEŚNIA 2019: Poster „Complicated?…yet simplified: basic tools and common sense in art technological studies” (Dorota Dzik-Kruszelnicka, Zofia Koss, Roman Stasiuk) na międzynarodowej konferencji IADA (XIVth IADA Congress Warsaw).
- 23-27 WRZEŚNIA 2019: Poster „Layers of Time, Layers of Meaning and Layers of Material, Analysis of Functions, Content and Techniques: Conservation – Restoration of a Chinese Object from the Wilanów Palace Collection. Completed PhD Project” prezentowany wystawie dorobku naukowego pracowników Katedry Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki towarzyszącej międzynarodowej konferencji IADA (XIVth IADA Congress Warsaw)
- 23-27 WRZEŚNIA 2019: Poster „Atelier of Binding Technique and Technology” dotyczący działalność Pracowni Technik i Technologii Opraw na wystawie prezentującej dorobek naukowy pracowników Katedry Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki, towarzyszącej międzynarodowej konferencji IADA (XIVth IADA Congress Warsaw)
- 16-17 WRZESNIA 2019: Udział w konferencji z artykułem 中国墨的选定问题研究 (Wybrane zagadnienie związane z chińskim tuszem) w ramach międzynarodowego forum “2019年画世界的学术构建, 第三届中国木版年画国际会议/ 2019 Academic Construction of the New Year Picture Theory, the Third International Forum on Chinese Wood-Block New Year Picture“ (Feng Jicai Institute of Literature and Art, Tianjin, Chiny)
-
Międzynarodowe i krajowe nagrody za działalność artystyczną oraz naukową
- Wyróżnienie Stowarzyszenia Historyków Sztuki za esej zatytułowany Sny i marzenia senne w malarstwie XVIII-wiecznym (2002).
- Wyróżnienie Ministra Kultury za pracę dyplomową Konserwacja siedmiu drzeworytów japońskich ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie pod kierunkiem dr Weroniki Liszewskiej (2006).
- Laureatka pierwszej edycji konkursu na Prace Naukowe Studentów Uczelni Warszawskich z dziedziny Historii Sztuki, organizowanego przez Stowarzyszenie Historyków Sztuki za esej zatytułowany Nocna Mara Henrego Fuseliego a tradycja malarskich snów, praca napisana podczas III roku studiów pod opieka dr Anny Lewickiej-Morawskiej (2001).
- Wyróżnienie Generalnego Konserwatora Zabytków i Stowarzyszenia Historyków Sztuki w konkursie na najlepsze prace naukowe, projektowe i popularyzatorskie z ochrony zabytków i muzealnictwa za pracę Konserwacja siedmiu drzeworytów japońskich ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, pod kierunkiem dr Weroniki Liszewskiej oraz Recepcja sztuki japońskiej w prasie Warszawskiej w latach 1901-1913, pod kierunkiem dr Anny Lewickiej-Morawskiej (2006).
-
Prowadzone prace magisterskie
- 2016: recenzja pracy magisterskiej Małgorzaty Grzelec pod kierunkiem promotor dr hab. Weroniki Liszewskiej, prof. ASP „Konserwacja i restauracja trzech wyklejanych piórami akwarel autorstwa Michała Rymkiewicza; 1848, ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, o nr inw. SZT 2985, SZT 2986, SZT 2987”
- 2019/20: Praca magisterska (część teoretyczna) Aneta Kukuczka-Szarzec Opracowanie i ocena elastycznej metody montażu obiektów na pergaminie
- 2017-2020: recenzowanie artykułów do czasopism naukowych: Icar Journal, Notes Konserwatorski.
-
Wystawy i plenery
- Tradycja, Współczesność Konserwacji Dzieł Sztuki – Wilanów 2005, wystawa prezentująca dorobek naukowo dydaktyczny Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie
- W Cieniu Katedr Galeria STEEL FOREST, Stara papiernia Konstancin Jeziorna, 10.06. 2005 (wernisaż)
- Tajemnice warsztatu dawnych mistrzów Muzeum Polskie w Rappeswilu (Szwajcaria). 20.06.2008- 25.09.2008. Prezentacja prac studentów i pracowników Katedry Technik i Technologii Malarstwa na Podłożach Ruchomych
- Galeria Wydziału Sztuk Pięknych UMK Toruń. Wystawa prac zrealizowanych przez studentów Katedry Technik i technologii Malarstwa na Podłożach Ruchomych Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie, 08.05.2009- 05.06.2009
- Od Mistrzów Średniowiecznych do Jacka Malczewskiego TRAFFIC – Galeria. Wystawa prezentuje dorobek Katedry Technik i Technologii Malarstwa na Podłożach Ruchomych, grudzień 2010
- Dawni mistrzowie, współcześni uczniowie TRAFFIC – Galeria. Wystawa prezentująca dorobek Katedry Technik i Technologii Malarstwa na Podłożach Ruchomych, grudzień 2012 – luty 2013
- Tajniki dawnego malarstwa. Studenci, absolwenci, pracownicy Katedry Technik i Technologii Malarstwa Sztalugowego, wystawa prac studentów i pracowników Katedry Technik i Technologii Malarstwa Sztalugowego, Muzeum Mazowsza Zachodniego w Żyrardowie, 9 września – 9 listopada 2016
- Piękno poza czasem, wystawa prac studentów i pracowników Katedry Technik i Technologii Malarstwa Sztalugowego, Gminy Ośrodek Kultury w Lesznowoli, 22 listopada – 4 luty 2015
- Mistrzowie wczoraj i dziś, wystawa prac studentów i pracowników Katedry Technik i Technologii Malarstwa Sztalugowego, Muzeum Okręgowe w Sandomierzu, 24 lipca – 15 września 2015
- Kalejdoskop wystawa prezentująca prace plastyczne z dorobku wykładowców Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Galeria Stara Prochownia, ul. Boleść 2), 16 STYCZNIA -17 LUTEGO 2020
-
Stopień naukowy
Doktor -
Wydział
Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki