Zajęcia w pracowni malarskiej są obowiązkowe i trwają cztery lata. I i II rok – 8 godzin tygodniowo, III i IV rok – cztery godziny tygodniowo. V rok – ewentualny aneks z malarstwa do dyplomu. Po I roku studiów obowiązkowy wyjazd na dwutygodniowy plener. Pracownia przyjmuje studentów I roku przemiennie z drugą pracownią malarską. Studenci pracują w tej samej pracowni od I do IV roku.
CELE KSZTAŁCENIA: Nabycie przez studentów umiejętności posługiwania się środkami malarskimi, zrozumienie ich specyfiki. Poznanie terminologii malarskiej. Rozwijanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni plastycznej. Rozszerzanie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej. W trakcie pracy studenci powinni poznać różnorodne możliwości kształtowania powierzchni płaskiej, doświadczyć otwartości postępowania malarskiego i odkryć prawa ograniczające dowolność (dostrzeżenie wielości możliwych powiązań – to potencjał, wybór zależności realizowanych w dziele – to indywidualne decyzje twórcze.
TREŚCI KSZTAŁCENIA: Praca oparta na studium z natury (martwa natura, akt, wnętrze, pejzaż). Natura jest czynnikiem wyzwalającym malarską aktywność studentów, umożliwia sprawdzanie wnikliwości obserwacji i analizowanie transformacji wrażeń wzrokowych na specyficzne wartości tworzywa. “Natura” w pracowni ma oczywiście charakter intencjonalny, jest podpowiedzią kompozycji, gamy, kontrastów, gry wielkości, przestrzeni, klimatu itd. Nie są to jednak ćwiczenia o charakterze zamkniętym, które mogłyby ograniczyć skalę rozstrzygnięć malarskich.
FORMY KSZTAŁCENIA: Ćwiczenia studyjne w pracowni. Stosowanie różnych technik, szczególnie na I roku, odrębne ćwiczenia wielokrotnego szkicowania, poszukiwanie wielu rozwiązań jednego tematu (kompozycyjnych, kolorystycznych). Wypracowywanie nawyku wykorzystywania szkiców koncepcyjnych. Tematy zadań zależne od potrzeb. Omawianie zadań, korekty indywidualne, przeglądy indywidualne, przeglądy zbiorowe.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4