Celem zajęć jest przekazanie wiedzy teoretycznej-wykłady i praktycznej-ćwiczenia z zakresu unikatowych historycznych ale również i współczesnych technik i technologii pozłotniczych.
Studenci zapoznają się z warsztatem pozłotniczym, uczą się rozpoznawać i rozróżniać dawne technologie pozłotnicze stosowane w obiektach zabytkowych. Zapoznają się z możliwościami artystyczno-estetycznymi osiągalnymi w pracach pozłotniczych przy użyciu różnorodnych materiałów takich jak: płatki złota, srebra, szlagmetalu, aluminium, złota muszelkowego, proszków złota, brązów, cyny, złota mineralnego, stosowanych w technice pulmentowej na poler i w technikach olejnych na mat, z użyciem barwnych laserunków na metalach i imitacji laki orientalnej.
Przez samodzielne wykonanie ćwiczeń w różnych technikach i w zależności od specjalizacji na różnych podłożach: drewno, gips, kamień, metal, pergamin studenci zdobywają podstawy rzemiosła pozłotniczego niezbędnego do prawidłowego przeprowadzenia zabiegów rekonstrukcyjno- konserwatorskich w obiektach zabytkowych.
W zajęciach z technologii pozłotnictwa uczestniczą studenci specjalizacji;
- konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby drewnianej polichromowane( II i IV rok)
- konserwacji i restauracji książki, grafiki, i skóry zabytkowej ( II rok)
- konserwacji i restauracji rzeźby kamiennej i elementów architektury (II rok)
Studenci III roku specjalizacji konserwacji i restauracji książki, grafiki i skóry zabytkowej wykonują w Bibliotece Narodowej w Warszawie Dział Zbiorów Specjalnych technologiczną kopię średniowiecznej miniatury na pergaminie.
W pracowni prowadzone są aneksy artystyczno-pozłotnicze do prac magisterskich.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5