W ramach Pracowni KPiR student ma możliwość wyboru pomiędzy dwoma głównymi programami nauczania. Pierwszy z nich oparty jest na klasycznych metodach „rysunku”, tj. na studium modela tworzonym za pomocą wybranych przez studenta narzędzi – niekoniecznie standardowych. Drugi to program związany z szeroko rozumianym pojęciem „kompozycji projektowej” z elementarnymi zasadami rysunku i nowych mediów. Po drugim roku studenci uczestniczą w systemie wyboru programu, którego założeniem jest dopasowanie się do indywidualnych predyspozycji i potrzeb studenta.
W ramach zdobywania nowych umiejętności pracownia oferuje naukę rysowania także na tabletach graficznych, które są na wyposażeniu pracowni.
Oba programy umożliwiają studentom pracę twórczą zainspirowaną modelem, martwą naturą, przyrodą, „zjawiskami intelektualnymi” czy zaproszonymi gości. W pracowni kładziony jest nacisk na autorskie interpretowanie zastałej rzeczywistości.
Program związany z kompozycją projektową i rysunkiem zbudowany jest na idei wykorzystania i łączenia współczesnych technik, nowych mediów z tradycją. Student ma możliwość dopasowania – do indywidualnych zdolności – narzędzi, działań systemowych oraz tematyki, które staną się zamysłem kreowanego dzieła. Możliwe jest konstruowanie form przestrzennych oraz wykonywanie doświadczeń rysunkowych w połączeniu z formami użytkowymi, grafiką cyfrową lub multimediami. Pracownia umożliwia także realizowanie zadań z zakresu filmu animowanego oraz innych form związanych z montażem ruchomego obrazu.
Pracownia jest w systemie wyboru dla studentów II, III i IV oraz V roku z możliwością realizacji dyplomu artystycznego (aneks). Limit studentów: 25
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5