Treści kształcenia to wprowadzenie studentów w świat praktycznej konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej, pokazanie różnorodności zagadnień praktyki konserwatorskiej w ramach jednej specjalizacji, przygotowanie do pierwszych prac przy obiektach zabytkowych, wprowadzenie w historię i metodykę konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej oraz do zagadnień dokumentacji prac w zakresie konserwacji-restauracji.
Zajęcia składają się z: ćwiczeń praktycznych – retusz akwarelą i temperą, przygotowanie i zakładanie kitów, naprawy podobrazi tekstylnych; konwersatoriów – budowa obrazów i malowideł i jej wpływ na stan zachowania, przyczyny i rodzaje zniszczeń; zapoznania ze schematem dokumentacji, prezentacja i omówienie przykładów dokumentacji.
ZASADY OPIEKI NAD DZIEDZICTWEM KULTURY
Postępujemy dla jego dobra zgodnie z najlepszą wiedzą i etyką zawodową oraz zasadami konserwatorskimi:
- zasadą Primum non nocere
- zasadą maksymalnego poszanowania dla oryginalnej substancji zabytku i wszystkich jego wartości
- zasadą minimalnej niezbędnej ingerencji
- zasadą czytelności ingerencji
- zasadą odwracalności metod i materiałów
- zasadą wykonywania wszelkich prac zgodnie z najwyższą wiedzą i na najwyższym poziomie.